2009. december 9., szerda

Hogy halad a Honda? - Köszöni jól. A végén meg mi lesz 2010-ben?


Származási hely: Honda tlr 200 helyreállítás köztes állapot
Azt mondja, Biohazard. Kicsit még az, a kuplung nem emel ki mindig amikor szeretném, és ha mégis, ujjam szakad a régi bovdenes megoldásba. Gázadásra még fullad, ha hirtelen kell variálni a nagy és kis gázokat, vagy ha nagy kőre felugrásnál bebólint. Karburálni kell még, nem vitás. Erő nem sok van a 200-as blokkban, de amit tud, azt kiválóan csinálja: átmászik mindenen amin lehet.


Származási hely: Honda tlr 200 helyreállítás köztes állapot
Ahogy látszik, a váz, a lengővilla szépen újra lett szinterezve, minden kis repedés ki lett javítva. a rozsdás csavarfejeket újracsiszolgattam, ahol tudtam, házilag csinosítgattam a részleteket. Nem akartam teljesen újjá gyártani, szeirntem egy veterán motor úgy szép, ha hitelesen veterán. Ne legyen szakadt, de azért látszódjon, hogy már elszállt felette az idő vasfoga. A motorban persze a vezérműlánc, kuplung, szelepek, minden ki lett macerálva, a szerelő - Szilágyi András - meg is lepődött, hogy milyen szuper kis motort faragott az ókori vasdarabból, nem csoda, kiváló munkát végzett a motorral, teleszkópokkal és a kormánycsapágyak újrateremtésével.


Származási hely: Honda tlr 200 helyreállítás köztes állapot
Egyetlen merénylet amit elkövettem ellene, ez a kormányinstalláció. Mentségemre két dolgot szeretnék felhozni: első, hogy már nem kapni olyan régi magas vaskormányokat, ami az eredeti volt, (én már egy motocross kormánnyal vettem); a másik, hogy nem kiállításokra újítom fel, motorozni szeretnék majd vele, akár versenyezni is, ebben az esetben pedig, ez a kormány tízszeres élettartamot szokott produkálni a hagyományos kormányokhoz képest.


Származási hely: Honda tlr 200 helyreállítás köztes állapot
Szerintem egyben van szépen a motor, már csak az olyan esztétikai dolgok vannak hátra, mint a tankfényezés, eredeti plasztikelemek beszerzése és az ülés újrabőröztetése. Ezeknek is eljön majd az ideje, egyelőre azonban a motorozásé jött el. Boldogan száguldozom már vele a sziklákon, és vihogok, hogy mikre fel nem lehet vele menni - persze csak lendületből, amúgy harmatgyenge a mai versenygépekhez képest. A végére pedig egy telefonnal felvett ákciókép, ahogy Százhalombattán a 2009-es Magyar Országos Bajnokság első osztályának ötös szekcióján, az egyik leglátványosabb sziklakombináción csapatok fel vele.



Származási hely: Honda tlr 200 helyreállítás köztes állapot
Feltehetően ez volt az utolsó 2009-es bejegyzésem, boldog karácsonyt mindenkinek, meg újévet, ilyeneket, és ne feledjétek, 2010 januárjától indul igazából ez a hírezéses beszámolós cucc ezen a blogon. Előzetesen annyit elárulok, hogy már itt lapulnak kész anyagok, írások hosszasan, képekkel dokumentálva.
És milyen témában?
Lesz egy hosszú pár részes 2010-es motorelemzés, benne kivesézve az új Sherco és Ossa, valamint röviden átszaladva minden új márkán, néhány kellemetlenül őszinte szóval méltatva az újításokat vagy éppen a helybenjárást.
Lesz egy használtmotoros cikk is, majd feltehetően belefutok kicsit a 2009-es versenyekbe egy eszeveszett vágtával, egy lendületből újra végig a hatszáz szekción, végiganyázva a hibákat, és bénázásokat. És nem csak a sajátjaim.
Aztán lesz benne magamról egy pár sor, hogy miért és hogyan alakult a helyzetem a 2010-es szezonra, hogy támogatnak a szponzoraim, és megsúgom azt is, hogy igaz-e a pletyka, hogy várható-e, hogy esetleg nem a vadiúj 2010-es négyütemű Sherco nyergében veszem fel a harcot Sanyival az új esztendőben. Vagy mégis? hm... najó elárulom: mégsem:) (P.S.: az, hogy a "mégsem" jelen esetben azt jelenti, hogy "mégsem a Sherco 2010-es 3.2-esével megyek", vagy azt, hogy "mégsem árulom el" az januárban meglátjátok hihihihi)

Nincsenek megjegyzések: