Egy egészen egyszerű receptet találtam a neten, hogyan mutassuk meg az embereknek, mit lát a profi triálos az akadályok tetejéről. Felszigszalagoztak Raga bukósisakjára egy webkamera szerű valamit, ami iszonyatosan nagy látószöget biztosít, így – bár torzítva – képet kapunk arról, milyen csodálatos világ tárul a két, három, négy méter magasban ugráló motoros elé.
A VIDEO ITT LÁTHATÓ! >>>
Az elején néhány külső felvételből jól látszik, miként szerelték rá, - nem valami esztétikusan szerintem – majd végig látjuk a bal felső sarokban, merre jár, a nagy képen pedig, hogy kb. mit lát. Természetesen nagyon torz a kép, a valódi távolságokat a kis külső felvételből jobban látni, de ha belegondolok, hogy én miként látom menet közben a pályát amin motorozok, hogyan szűkül- torzul a kép az agyamban a koncentrálás, gyorsulás, lassulás, landolások hatására, akkor azt kell hogy mondjam, nem is annyira torz amit látunk a videón. Persze a redbull feliratot nem látjuk az orrunk helyén, az Raga sisakjának sildje.
Szerénység nélkül jelenthetem ki azt hiszem, egyik pályán sem lenne nagy esélye halandó trialosnak az átjutásra – halandó triálos az, aki nincs benne a világbajnoki TOP10-ben. Én talán a papírszemetest egy hármasra áthúznám, de ez is leginkább optimális esetben történhetne meg. A kövesen és a betonlaposon elvéreznék mindenképp, sőt... a betonlaposba bele sem kezdenék. Hogy miért: nézzétek meg ezt a képet, és megértitek: oda kellene beleugrani. Noooormális? :D Na, jó... azért lenne az a pénz amiért bevállalnám.
Miért pont a TOP10? Aki látott már VB-t az nem kérdez ilyesmit. Amilyen pályán ők mennek, oda más nem jut fel. Esélye nincs. A legjobb példa az összehasonlításra a csapat VB, amiről az előző bejegyzésem is szólt. Az, hogy a TOP10-ben szinte csak spanyol és angol versenyző van – na jó, Fujinami is, de ő életének nagy részét itt éli Spanyolországban -, jól mutatja a sportág centralizálódását. Mivel a csapat VB-n (TdN) egy nemzetből csak négy versenyző indulhat, a hatalmas tudáskülönbségek élesen megmutatkoznak. A B csapatosoknak szinte esélye nem lenne az A nyomvonalát megoldani, mindenki ötösöket szerezne leginkább. Az A csoportban az első és az utolsó csapat közt mintegy 300 hibapont eltérés van.
Raga is eldobja szépen a motort a raklapos pályán, vicces, de nagyon tanulságos esés, tessék minden triálosnak megtanulni! Ha ott nem száll le ilyen elegánsan, akár csontját is törette volna. Egy törött kormány olcsóbb, mint egy féléves szünet a törött csukló miatt. Én Békésszentandráson estem le valahogy így az IFA tetejéről, későn léptem hátra, és a motor lerántott magával. Megúsztam háromhetes pihenővel, törésem szerencsére nem lett.
Visszakanyarodva a videóhoz, remélem nektek is nagyon tetszett, és tanultatok is ezt-azt belőle. Azt sajnos nem látni, miként mozog, hogyan és hová néz, koncentrál, de az nagyon átjön szerintem, hogy nem érdemes ezekben a magasságokban a perifériával foglalkozni, mert vagy azonnal leszédül az ember, vagy infarktust kap, hogy hova ugrálgatott fel. Mehetünk mi is motorozni lassan, ahogy a költő is megírta: „...itt a tavasz lehelete / hahahaha, hehehehe.”
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése